Tien tips om nu je thuiszit meer online sales genereren!

Aangeboden door: Shopify

Deze onzekere periode bezorgt veel ondernemers problemen. Het biedt aan de andere kant voor een deel van de bedrijven ook kansen. Bijvoorbeeld doordat er tijd is om de aandacht te richten op het genereren van meer online sales. Hoe je dat doet? Daar zijn deze 10 tips voor beschikbaar.

1. Start een webwinkel

Heb je een website of een blog of geen van beiden? Om online meer sales te genereren, is het aan te raden een webshop te starten. Via het Shopify Online verkopen concept start je heel eenvoudig een eigen webshop die er professioneel uit komt te zien.

2. Zorg voor omschrijvingen van producten

Het is van belang om bezoekers te laten weten wat je in je webshop hebt. Een afbeelding met de naam van een product zegt niet alles. Geef daarom een uitgebreide omschrijving van het product en voeg er een call to action aan toe. De productbeschrijving dient ook SEO doeleinden net als categoriebeschrijvingen.

3. Optimaliseer je webshop voor de zoekmachine

Hoe beter je webshop in zicht is des te meer bezoekers er komen. Meer bezoekers leidt tot meer aankopen. Dat is een reden waarom je de webshop voor de zoekmachine moet optimaliseren. Dat doe je onder meer door een title en meta description te creëren voor elke webpagina. De productbeschrijvingen vallen daar eveneens onder.

4. Wijs bezoekers de weg

Het is leuk als je bezoekers hebt, maar die moeten nog wel een aankoop doen. Neem ze bij de hand bij binnenkomst en pas weer los bij het verlaten van je webshop. Dat betekent dat je heel duidelijk de stappen moet omschrijven en steeds een call to action laat zien.

5. Maak contact mogelijk

Een bezoeker met een vraag wil deze graag snel beantwoord zien. Een overzicht met FAQ is aan te raden. Daarnaast is het belangrijk om communicatie mogelijk te maken. Geef duidelijk aan waar de contactgegevens te vinden zijn.

6. Wees actief op social media

Social media vormen plekken waar je doelgroep te vinden is. Het is daarom belangrijk daar actief te zijn, zoals op Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat en YouTube. Het laatste kanaal is ook te gebruiken voor bijvoorbeeld instructiefilmpjes.

7. Start met e-mailmarketing of nieuwsbrieven

Als er een sale online gegenereerd is, heb je er een klant bij. Een goede klant is iemand die weer terugkomt. Daarom is het belangrijk contact te onderhouden. Dat is mogelijk door de klant zich in te laten schrijven op een nieuwsbrief. Of door toestemming te geven via mail op de hoogte gehouden te worden.

8. Start campagnes

Start campagnes met aanbiedingen of door middel van online adverteren. Dat kost geld, maar je wint er ook klanten mee.

9. Meet de effecten

Meet de effecten van bepaalde producten, maar ook van campagnes die je bent gestart. Zo ontdek je wat succesvol is.

10. Maak het onderscheid

Er zijn veel bedrijven die in dezelfde vijver vissen. Daarom is het belangrijk het onderscheid te maken. Dat kan door andere producten aan te bieden, maar ook door de presentatie van producten anders te doen.