Het Pauperparadijs ook voor de regio waardevol

VEENHUIZEN

Wat doet een groot cultureel evenement als Het Pauperparadijs, afgelopen zomer 40 keer opgevoerd in Veenhuizen, voor de recreatieve sector in de regio? Deze vraag stelde stichting Kop van Drenthe zich, terugkijkend op de zomer van 2016.

Stichting Kop van Drenthe houdt zich bezig met regiomarketing voor haar deelnemers in de recreatieve, toeristische en culturele sector en is in dat kader uiteraard nieuwsgierig naar de effecten van grootschalige evenementen. Een belronde langs deelnemers in de regio rond Veenhuizen leverde vooral positieve geluiden op; zowel hotels, restaurants, B&B’s als campings hebben gasten ontvangen die mede door het Pauperparadijs onze mooie regio hebben (her)ontdekt. Maar ook culturele ondernemers en musea in de Kop van Drenthe hebben afgelopen zomer als positief ervaren. Een van de ondernemers: “Theaterspektakel ‘het Pauperparadijs’ heeft ons een mooie zomer gebracht. De vele leuke gasten, met een gezamenlijk doel en gespreksonderwerp, brachten reuring en gezelligheid. Iedereen was positief over de kwaliteit van de voorstelling. Met een diner, overnachting en speciaal georganiseerde activiteiten werd het theaterbezoek een totale beleving. Hoe bijzonder is het dat je een voorstelling bekijkt en ook de plekken bezoekt waar het zich afspeelt?! Wij hebben genoten van het plezier van de gasten. Deze positiviteit had onze regio na de afgelopen moeizame jaren even nodig en hier kunnen we op teren tot volgend jaar. Dan graag nog zo’n zomer!” Stichting Kop van Drenthe verwacht dat de gasten die onze regio deze zomer bezocht hebben hun positieve ervaringen delen met familie en vrienden of wellicht vaker terug gaan komen. Zo heeft zo’n mooi evenement ook op langere termijn een positief effect.

Auteur

ggeersing